Relació laboral especial dels artistes

relación laboral especial de los artistas

És la relació establerta entre un organitzador d’espectacles públics o empresari i els qui es dediquin voluntàriament a la prestació d’una activitat artística per compte i dins de l’àmbit d’organització i adreça d’aquells, a canvi d’una retribució.

Col·lectiu afectat

• Qui desenvolupi una activitat artística directament davant el públic o destinada a l’enregistrament de qualsevol tipus per a la seva difusió entre el mateix, en mitjans com a teatre, cinema, radiodifusió, televisió, places de toros, discoteques i en general qualsevol local destinat, habitual o accidentalment, a efectuar-los públicament.
  • L’Autoritat Laboral podrà autoritzar excepcionalment la participació de menors de 16 anys en espectacles públics, sempre que aquesta participació no suposi perill per a la seva salut física ni per a la seva formació professional i humana. L’autorització hauran de sol·licitar-la els representants legals del menor i la concessió de la mateixa haurà de constar per escrit. Amb l’acta d’autorització correspon al pare o tutor la celebració del contracte.
  • Les actuacions artístiques en un àmbit privat estaran excloses
    d’aquesta relació laboral.

Característiques

• El contracte es formalitzarà per escrit i es comunicarà als Serveis Públics d’Ocupació el contingut del mateix en el termini de deu dies hàbils.
  • Període de prova: es podrà fixar per a contractes de durada superior a deu dies, i serà de cinc dies en contractes de durada inferior a dos mesos, de deu dies en els de durada no superior a sis mesos i quinze dies en els restants.
  • La durada del contracte es fixarà per les parts, podent celebrar-se per actuacions, temporada o temps que una obra romangui en cartellera.
  • Jornada: comprendrà l’activitat artística davant el públic i els períodes d’assaig o d’enregistrament, estant-se en tot cas al màxim establert amb caràcter general.

Indemnització per extinció del contracte

• De no estar fixades en pacte individual o conveni col·lectiu, serà de set dies de salari per any de servei.
  • L’incompliment del contracte per l’empresari o per l’artista, que comporti la inexecució total de la prestació artística, es regirà per l’establert sobre aquest tema en el Codi Civil.

Per ampliar aquesta informació consulti amb Assessoria laboral.