El govern d’Espanya va publicar en el Reial decret llei 5/2021, de 13 de març de 2021, una nova línia d’ajudes directes a autònoms i empreses.
Aquestes ajudes tenen com a objectiu que les comunitats autònomes les concedeixin directes als autònoms i empreses dels sectors més afectats per la pandèmia.
La Generalitat de Catalunya ha publicat el 16 de juny de 2021 en el DOGC la convocatòria per a poder sol·licitar aquestes ajudes, per mitjà de l’ORDRE ECO/127/2021, de 14 de juny, que obre el tràmit d’inscripció prèvia de les ajudes extraordinàries directes de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la COVID-19.
Període per a sol·licitar l’ajuda
Es pot sol·licitar des del dilluns 21 de juny, a partir de les 9h i fins al dia 30 de juny a les 15h.
Requisits dels sol·licitants
- Poden sol·licitar treballadors autònoms i empreses amb seu social a Catalunya, que el volum anual d’operacions de l’exercici 2020 hagi caigut un mínim del 30% respecte a l’exercici 2019.
- Que, a més tinguin deutes directes amb proveïdors, crèdits financers i no financers.
- La seva activitat ha d’estar registrada en algun dels 191 CNAE que s’especifiquen en l’ORDRE ECO/127/2021.
- No poden haver tingut pèrdues en el 2019.
Procediment
El procediment serà mitjançant un formulari d’inscripció prèvia durant el període de sol·licitud comentat i posteriorment, quan s’obri la convocatòria, no caldrà fer cap tràmit addicional perquè l’administració utilitzarà els expedients ja inscrits prèviament.
La inscripció prèvia s’ha de formalitzar exclusivament per la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya, i per a això serà necessari disposar de certificat digital d’empresa, de persona física o el idCAT Mòbil de persona física.
Una vegada revisat els expedients s’aniran aprovant aquells que s’ajustin a normativa i posteriorment l’Administració farà seguiment de la justificació dels pagaments realitzats a proveïdors i crèdits financers i no financers
Destí de l’import i l’ajuda
L’ajuda es destinarà obligatòriament a satisfer el deute i els pagaments a proveïdors i altres creditors, financers o no financers, així com els costos fixos incorreguts pendents de pagament, sempre que aquests hagin reportat entre l’1 de març de 2020 i el 31 de maig de 2021 i procedeixin de contractes anteriors al 13 de març de 2021, satisfent en primer lloc, els pagaments a proveïdors, per ordre d’antiguitat i, si escau, es reduirà el nominal del deute bancari, prioritzant el deute amb aval públic.
És important tenir detallat l’Import del deute per la qual se sol·licita l’ajuda, en funció de la tipologia de deute a proveïdors, uns altres creditores, financers i no financers, així com costos fixos de l’empresa, empresari o professional sol·licitant.
Compromisos i obligacions
- Mantenir l’activitat corresponent a les ajudes fins al 30 de juny de 2022.
- No repartir dividends durant 2021 i 2022.
- No aprovar increments en les retribucions d’alta direcció durant un període de dos anys des de la data de concessió de l’ajuda.
- Conservar i custodiar la documentació acreditativa dels requisits i justificativa de l’aplicació dels fons rebuts que s’estableixi en les bases reguladores de l’ajuda i posar-la a la disposició de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Així mateix, han d’aportar tota la informació que sigui requerida per a la justificació de les condicions que acreditin el compliment dels requisits per a rebre aquesta ajuda
Quantia de l’ajuda
La quantia màxima de les ajudes directes estarà en funció del règim fiscal, de la caiguda d’operacions entre 2019 i 2020 i el nombre de treballadors de l’empresa tal com ja s’especificava en el Reial decret llei 5/2021 de 12 de març.
Si està interessat a conèixer si pot sol·licitar aquesta ajuda extraordinària per complir amb tots els requisits pot posar-se en contacte amb el seu assessor fiscal i est l’informarà si té dret a sol·licitar aquesta ajuda.
En el cas que reunís tots els requisits per a l’obtenció d’aquest ajuda extraordinària, i volgués tramitar aquesta ajuda, Gremicat té un acord de col·laboració amb La consultora CISLE (Centre d’Informació Social Laboral i Empresarial), que ofereix serveis orientats en la cerca i tramitació de subvencions per a empreses i autònoms, i assessora a tots els clients de Gremicat sobre totes les subvencions derivades del COVID-19, perquè pugui sol·licitar informació perquè li tramitin directament aquesta ajuda extraordinària:
Sr. Joaquín Novales
info@cisle.es
Tel. 630 75 12 59
Portal de l´Angel, 36 Edif. Networkia
08002-Barcelona.