La Tresoreria General de la Seguretat Social ha posat en marxa el Servei de Notificacions Telemàtiques a les empreses i autònoms.
Això vol dir que la Seguretat Social ha deixat d’enviar per correu postal les seves comunicacions i les ha posat a disposició de les empreses a la Seu Electrònica de la Seguretat Social. Una vegada posada a disposició la notificació a la Seu Electrònica de la Seguretat Social (SEDESS), les empreses han d’accedir en un termini de 10 dies naturals. Transcorregut aquest període sense que s’accedeixi al seu contingut, s’entèn notificada amb caràcter general, continuant el procediment.
Els actes notificables per via telemàtica són els de gestió recaptatòria, reclamacions de deute, providències de constrenyiment, comunicacions d’inici de procediments de deducció i actes del procediment de constrenyiment, encara que gradualment es van incorporant nous actes.
En aquest sentit, un dels comunicats que està previst que la Tresoreria General de la Seguretat Social envií a les empreses és per exemple, la comunicació a lempresa de la obligatorietat de la seva incorporació al nou sistema de liquidació directa de la seguretat social, el nou sistema Cret@.
És per això que el contingut d’aquest comunicat cobra major rellevància i li recomanem que ho llegeixi amb especial atenció.
La Tresoreria General de la Seguretat Social ens ha comunicat que ja està enviant notificacions a les empreses perquè s’incorporin, de forma obligatòria, a aquest nou sistema.
Al moment de rebre la notificació, les empreses podran, durant 3 mesos, transmetre fitxers amb el nou sistema a manera de proves i, de forma simultània, enviar les cotitzacions a través de l’enviament de fitxers FAN per formalitzar les cotitzacions. Transcorreguts aquests 3 mesos, els autoritzats enviaran les cotitzacions únicament des del Sistema de Liquidació Directa.
Amb aquest comunicat, volem informar-li que, a qualsevol moment, vostè pot rebre la notificació en la qual se li comunica la seva incorporació al nou sistema.
Les empreses, per poder comprovar a la Seu Electrònica de la Seguretat Social si tenen notificacions pendents, és necessari que tinguin una signatura electrònica o DNI electrònic, en el cas dautònoms.
En resum, estem davant duna obligació que ens imposa l’Administració -en aquest cas la Seguretat Social-, d’accedir a través d’Internet a la Seu Electrònica de la Seguretat Social, almenys una vegada cada 10 dies, i comprovar si tenim alguna notificació per a nosaltres, ja que en cas contrari la notificació es dóna per efectuada, amb les conseqüències que això comporta.
Li recordem que Gremicat li ofereix la possibilitat de que siguem nosaltres els encarregats daccedir a la Seu Electrònica de la Seguretat Social per controlar tots el enviaments que li faci la Seguretat Social. Aquest servei té un cost anual de 60 euros més IVA.
Si tenen dubtes respecte a les Notificacions Telemàtiques de la Seguretat Social, poden posar-se en contacte amb la nostra Assessoria Laboral