Obligació de comunicar la seva absència al treball per estar de baixa d'incapacitat temporal (IT).
Tot i que a partir de l’1 d’abril de 2023 el treballador que agafa la baixa per IT no té l’obligació d’enviar el comunicat de baixa de malaltia a l’empresa, sí que ha de comunicar a l’empresa el motiu pel qual no ve a treballar aquest dia. Els enviem un model de comunicació per a enviar si volen per email o per escrit als seus treballadors.
Model de comunicat de l’empresa als treballadors (email o escrit):
Per la present els informem que han de comunicar a l’empresa, al més aviat possible, el motiu de la seva absència en el treball quan estiguin de baixa per incapacitat temporal, encara que a partir de l’1 d’abril de 2023 ja no sigui obligatori lliurar el comunicat de baixa.
La falta d’aquesta obligació de comunicar a l’empresa el motiu de la seva absència en el treball serà considerada una falta i pot ser sancionat.
Si tenen qualsevol dubte poden posar-se en contacte amb el seu assessor laboral.
Per a ampliar aquesta informació consulti amb Assessoria laboral.