La Inspecció de Treball realitza constants i nombroses actuacions per verificar que les empreses compleixen amb les seves obligacions en matèria laboral, a més de comprovar in situ (al centre de treball) el compliment efectiu de les mesures de seguretat en matèria de prevenció de riscos laborals.
[texto_central]
Aquestes actuacions també requereixen, habitualment, els següents documents o acreditacions:
– Contracte del servei de prevenció aliè i rebut acreditatiu de la seva vigència
– Contracte del servei de vigilància de la salut i rebut acreditatiu de la seva vigència
– Pla de Prevenció de riscos laborals.
– Avaluació de riscos.
– Planificació de l’activitat preventiva.
– Pla d’emergència i primers auxilis.
– Control de l’eficàcia.
– Certificats de formació i informació de tots els treballadors.
– Justificants de lliurament dels equips de protecció individual als treballadors.
– Realització de mesures d’higiene industrial.
– Recerca dels accidents ocorreguts i baixes per malaltia laboral.
– Recursos preventius (per a treballs amb riscos especials, habituals en construcció).
– Certificats d’aptitud de tots els treballadors (segons revisions mèdiques).
Et recordem que les SANCIONS per incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals acostumen a ser, com a mínim, de 2.046 i fins a 40.985 .
Per a ampliar aquesta informació consulta amb Assessoria laboral