Les empreses tenen una sèrie d’obligacions, que estableix la llei, perquè el treballador que es quedi sense ocupació -per circumstàncies alienes a la seva voluntat- tingui accés a prestacions per desocupació.
[texto_central]
Els empresaris tenen una sèrie d’obligacions en matèria de prestacions per desocupació. Entre elles destaca la de cotitzar per l’aportació empresarial a la contingència de desocupació, ingressar les aportacions pròpies i les dels seus treballadors íntegrament i ser responsables de l’obligació de cotització.
D’altra banda, l’empresari ha de proporcionar la documentació i informació necessària per al reconeixement, suspensió, extinció o represa del dret a les prestacions. També ha de lliurar al treballador el certificat d’empresa dintre del termini i en la forma escaient.
Si l’empresa hagués incomplert les seves obligacions en matèria dafiliació alta o cotització a la Seguretat Social, està obligada a abonar al Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) les prestacions satisfetes per aquest als treballadors, quan l’empresa hagués estat declarada responsable de la prestació.
També els empresaris han de procedir al pagament delegat de les prestacions per desocupació, en el supòsit de pagament específic per a Expedients de Regulació d’Ocupació).
En el cas que el treballador acomiadat hagi estat readmès, l’empresari ha de comunicar aquesta readmissió al SEPE en el termini de cinc dies des que es produeixi i ingressar les prestacions satisfetes per aquell als treballadors en concepte de salaris de tramitació.
Para ampliar esta información consulte con Assessoria laboral.