Li recordem que l’empresa té l’obligació de comunicar i tramitar la baixa dels empleats en la seguretat social dins dels tres dies següents a aquell en què cessi l’activitat en l’empresa.
La comunicació de la baixa en seguretat social d’un treballador només pot tramitar-se de manera electrònica a través del Sistema RED.
Per això, els recordem que han d’informar per email a la seva assessora laboral, al més aviat possible, de la data efectiva de la baixa del treballador en l’empresa, perquè es pugui tramitar aquesta baixa en seguretat social dins del termini establert.
Si es presenta en la seguretat social la baixa d’un treballador fora de termini (a partir del quart dia de la data efectiva de la baixa), podria passar que l’empresa tingués l’obligació de cotitzar per ell davant la Seguretat Social fins al mateix dia en què comuniqui la baixa en seguretat social (encara que aquests dies no es troba ja treballant en l’empresa). D’aquí, la importància d’informar-nos al més aviat possible, de la data de baixa en l’empresa d’un treballador.
La Tresoreria General social està informant Inspecció de Treball de les baixes comunicades per les empreses fora de termini i aquesta pot sancionar a l’empresa, en ser considerada com una falta lleu per l’art. 21.3 de la Llei sobre Infraccions i Sancions en l’Ordre Social (RDL 5/2000), amb la imposició d’una multa a l’empresa que pot anar des dels 70 € fins als 750 € per cada baixa comunicada fora de termini.
Per a ampliar aquesta informació consulti amb Assessoria laboral
Si t’ha semblat interessant comparteix-ho en xarxes socials, gràcies!