Vaga: Prohibició de substituir personal

huelga prohibido sustituir trabajadores

Si els treballadors fan vaga, l’empresa no els pot substituir per personal extern, ni tan sols a través d’un contracte de posada a disposició signat amb una ETT.

Doncs bé, els tribunals consideren que les empreses tampoc poden utilitzar la mobilitat interna per cobrir el lloc de treball dels vaguistes. Una recent sentència ha tornat a incidir en aquest punt:

• - Si un empleat no secunda la vaga, no és vàlid utilitzar la mobilitat funcional per assignar-li tasques deixades de realitzar per un vaguista. Això suposa anul·lar o disminuir la paralització del treball pretesa per la vaga
  • - Si l’empresa procedeix a substituir als vaguistes, aquests podran reclamar una indemnització per danys i perjudicis per la vulneració del seu dret a la vaga.

Excepcions: Únicament es podria substituir als vaguistes en dos supòsits, però efectuant una interpretació restrictiva:

• - Si la substitució és necessària per garantir la seguretat de les persones, o per mantenir la maquinària i les instal·lacions de manera que l’activitat de l’empresa es pugui reprendre després de la vaga.
  • - O si, a causa de l’activitat de l’empresa (per exemple, si es presten serveis públics com el transport), s’han de garantir uns serveis mínims.

Per ampliar aquesta informació consulta amb Assessoría laboral

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn